Kalendář akcí

Turistika

Rozcestník v Lelekovicích

Typ

Rozcestník je umístěn na náměstí v Lelekovicích (foto 1 – 3, viz např. https://www.turistika.cz/mista/lelekovice ). Kříží se tu dvě turistické trasy: červená z Brna-Mokré hory podél Ponávky přes…

Rozcestník Velká Klajdovka

Brno-město
Typ

Turistické rozcestí Velká Klajdovka se nachází v Brně Líšni v blízkosti stejnojmenné zastávky MHD na konci ulice Novolíšeňská. Začínají zde dvě turistické trasy. Zelená značka vede na Rozcestí…

Rozcestník Vildenberk zřícenina, odbočka

Typ

Turistický rozcestník se nachází v blízkosti zříceniny hradu Vildenberku, který stál ve 14.století v lesích Drahanské vrchoviny nad obcí Pozořice a Viničné Šumice. Začíná (nebo končí - záleží na tom…

Rozcestník Vinohrádky

Typ

Turistický rozcestník se nachází u silnice mezi Mokrou-Horákovem a Šlapanicemi poblíž křižovatky se státní silnicí z Brna do Vyškova. Začíná zde modrá značka, která vede do Podolí (1,5km), do…

Rozcestník Zahrádky u Vážan nad Litavou

Vyškov
Typ

Rozcestník Zahrádky (210m) na zelené trase mezi Slavkovem u Brna a Křenovicemi u obce Vážany nad Litavou.

Rozcestník Žuráň

Typ

Turistické rozcestí Žuráň se nachází u silnice ze Šlapanic směrem ke křižovatce nad Maxlůvkou. Z návrší Žuráň (285m n.m.) řídil 2.12.1805 Napoleon svoji vítěznou bitvu u Slavkova. Je zde od roku…

Rozdrojovice - drobné památky

Brno-venkov

I nevelká obec Rozdrojovice v těsné blízkosti Brna, nad Brněnskou přehradou, se může turistům pochlubit kromě krásného okolí i několika drobnými památkami, které stojí za to podrobněji připomenout. …

Rozhľadňa Maják - Přítlucká hora

Břeclav
Typ

V juhomoravskom kraji a konkrétne v okrese Břeclav sa nachádza niekoľko rozhľadní, jednou z nich je rozhľadňa Maják na Přítluckej hore vo výške 292 m. n. m. medzi obcami Přitluky a Zaječí. Táto…

Rozhledna Alfonse Muchy (na Réně) na okraji města Ivančice

Typ

Na jihovýchodním okraji města Ivančice, za řekou Jihlavou, lze vystoupat do masivu kopce Réna a kochat se pohledy na město z rozhledny Alfonse Muchy. Jedná se o jednu z těch menších rozhleden, výška…

Rozhledna Babylón

Typ

Hezká dřevěná vyhlídková věž s výhledem na Svrateckou vrchovinu. Rozhled na jih je omezen lesem. O kousek dál je Rozhledna Křivoš, která doplní výhled právě tímto směrem k Tišnovu a Brnu.